Favoriete ontbijt voor velen: yoghurt!
Yoghurt is verkrijgbaar in veel variëteiten en is lekker bij het ontbijt, als gezond tussendoortje of na een intensieve workout.
De basis is melk van een koe, een geit, een schaap of melk op plantaardige basis, bijvoorbeeld soja melk. Alle soorten melk voor yoghurt worden met dezelfde melkzuurbacteriën gemaakt  als gewone yoghurt!
Yoghurt kan ook prima tijdens het koken worden gebruikt. Yoghurt is prima als basis voor een knoflooksaus of saladedressing.
Yoghurt kan ook toegevoegd worden aan warme gerechten, bijv. curry’s. Let er dan wel op dat de yoghurt niet te heet wordt, de kans op schiften neemt dan toe!

Ingrediënten voor yoghurt met appel, blauwe besjes en verse munt

Eiwit:  portie yoghurt naar keuze

Fruit: appelpartjes, blauwe bessen en enkele blaadjes verse munt

Verder: een eetlepel (lijnzaad-) olie en een eetlepel hele lijnzaadjes

yoghurt-fruit ontbijt

Bereidingswijze:

  1. doe je yoghurt in een ruim schaaltje
  2. verdeel de appelpartjes en de blauwe besjes rondom de yoghurt
  3. doe een scheut olie over de yoghurt
    TIP: lijnzaadolie geeft je ontbijtje zo’n frisse kleur 😉
  4. verdeel tot slot een eetlepel lijnzaad over de yoghurt
  5. maak dit gezonde ontbijt af met enkele blaadjes verse munt!

Dit ontbijt van yoghurt met appel, blauwe besjes en verse munt is een prima start van je dag én helpt je gezond afvallen.
Zoek jij hulp bij afvallen? Neem dan vrijblijvend contact op met voedingscoach Leny. Met het persoonlijk voedingsplan van Metabolic Balance kun je gezond afslanken, je hormoonbalans herstellen én je krijgt veel meer energie!